El concurs de escaparatismo de temàtica nadalenca que ha organitzat la Cambra de comerç en col·laboració amb l’Ajuntament d’Oriola ja té guanyadors.
El president de la Càmera, Mario Martínez, i el regidor de Comerç, Miguel Ángel Fernández, acompanyats de Ascensio Pérez, membre de la institució *cameral, han lliurat els guardons als comerços mereixedors. El primer premi, que ha consistit en 500 euros i una placa commemorativa, ha correspost a la Joieria Cuevas Amorós, mentre que el segon, amb una dotació econòmica de 300 euros i placa, ha sigut per al centre de Perruqueria i Estètica Marithe. El tercer classificat, que ha obtingut 150 euros i placa, ha sigut Òptica Espinosa.
En aquesta edició del certamen s’han presentat una quinzena de comerços, la decoració dels quals tematizada en les festes nadalenques no solament s’ha valorat sobre la base de l’originalitat, colorit i il·luminació de la posada en escena, sinó també tenint en compte aspectes com la innovació o l’exposició dels productes. Mario Martínez ha valorat positivament la participació dels comerciants oriolans en aquest tipus d’iniciatives que “tenen com a finalitat la dinamització dels nostres espais de comerç local”, ja que “la decoració de carrers i aparadors és un factor molt important a l’hora d’animar als ciutadans a eixir al carrer i realitzar les seues compres nadalenques en el seu municipi”.
Per la seua banda, el regidor de Comerç ha expressat la seua satisfacció davant aquesta iniciativa de la Càmera, esperant que aquesta campanya “siga efectiva per a l’augment de les vendes pròpies d’aquesta època, alguna cosa molt important per a l’economia oriolana”.
Accions de dinamització del comerç de Càmera Oriola
Aquest concurs de escaparatismo es troba emmarcat dins de les activitats de dinamització del comerç que ha dut a terme recentment Càmera Oriola en col·laboració amb la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament oriolà. Entre aquestes, es troba la realització d’un calendari comercial per a 2019, “en el qual ha participat una vintena de negocis oriolans per a reforçar el vincle de proximitat entre comerciants i ciutadans, que es veurà publicat pròximament”, va explicar Martínez, així com la jornada de formació digital “Digitalitza el teu negoci en 4 clics” que va comptar amb la col·laboració de l’Oficina *Pateco.
Aquesta última acció que va tenir lloc dimecres passat en el Viver d’empreses de Càmera Oriola va estar orientada a iniciar en l’ús de les noves tecnologies digitals a empresaris i comerciants, comptant amb una trentena de participants. La jornada va comptar amb les ponències d’Israel Angulo, de l’Oficina Pateco, sobre les oportunitats del món digital, i de Pedro Redó, de *Bilnea, sobre màrqueting digital i xarxes socials.
Així mateix, Toni Orellana, de Estiliasport, va realitzar la seua intervenció sobre eines digitals per a la venda online, i Belén Sanz i Manuel Moreno (socis fundadors de Pintar sense Parar) van oferir el seu testimoniatge personal sobre el procés de digitalització del seu negoci.