El Pla de Consolidació Empresarial ja està en funcionament en les instal·lacions del Viver d’empreses de Càmera Oriola. Una vintena de mercantils participa en aquesta iniciativa sense cost econòmic per als empresaris i en la qual es combinen les hores de formació amb el treball. La formació s’ha dividit en set sessions que van començar el dilluns i que es perllongaran fins al 17 de novembre, i que inclou l’acompanyament pràctic individual.
Per a començar amb l’elaboració del pla, es treballa en les fases del mateix i a fer un diagnòstic de l’empresa, amb l’objectiu d’aprofundir en les pròximes setmanes en com cal actuar en les diferents àrees de la mercantil. Així, Alfredo Pérez, que és el director del curs i màster en Administració d’empreses i en Adreça Economicofinancera, ha sigut l’encarregat d’introduir la metodologia del programa i realitzar el diagnòstic de les empreses. tractarà les accions de millora per a implementar a l’àrea jurídic-fiscal. El segon bloc ho conduirà Francisco Rullán, llicenciat en Dret, consultor jurídic, fiscal i de prevenció de riscos laborals, a més d’expert en la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD), que tractarà les accions de millora per a implementar a l’àrea jurídic-fiscal.
El consultor de màrqueting i vendes Josué Gadea, autor del lliure ‘Venedor ninja’ (best seller en Amazon Espanya i Mèxic) treballarà amb els empresaris en tot el relacionat amb el màrqueting digital i l’entorn digital de les empreses, mentre que Luis Cantó, que és llicenciat en Administració i direcció d’empreses i consultor financer se centrarà en les accions de millora en l’àrea d’organització empresarial. De nou Alfredo Pérez plantejarà les accions de millora en l’àrea de finances i gestió i Roberto Payá, advocat consultor en estratègia de màrqueting i comerç internacional a més de gestor d’innovació certificat, tractarà qüestions relacionades amb la sostenibilitat aplicada a l’estratègia empresarial. Dins de la formació complementària i, finalment, es realitzarà un pla d’accions de millora per a les empreses a càrrec del director d’aquesta acció formativa.
L’objectiu d’aquest pla, dirigit a mercantils de tot el terme municipal d’Oriola inclòs el litoral, no és un altre que potenciar la innovació empresarial i la sistematització dels processos de gestió de les empreses, i tal com assenyala el vicepresident primer de Càmera Oriola, Pedro Mosso, la fi última és “que puguen incrementar els seus nivells de competitivitat i eficàcia per a tenir un paper més important en el mapa econòmic”. L’acció iniciada en Càmera Oriola és fruit d’un acord entre la Conselleria d’Indústria i el Consell de Càmeres que inclou 300 accions de consolidació empresarial en tota la Comunitat Valenciana i un pressupost global de 400.000 euros.