La Cambra de comerç d’Oriola ha reprès amb força l’activitat després d’una breu aturada estival que ha permès engegar diferents projectes que es treballen des de fa mesos. El president de la institució, Mario Martínez Murcia, acompanyat pel vicepresident primer, Pedro Mancebo, i José Antonio Barberá, membre del Comitè Executiu, ha plantejat la necessitat que municipis i polítics s’unisquen per a crear en la Vega Baixa un Àrea Metropolitana on es puguen optimitzar serveis i reduir costos, “a més d’unir-nos per a tenir més veu a València, perquè el problema de finançament que té en l’actualitat la Comunitat Valenciana pel que fa a Madrid és, en el nostre cas, el mateix que el que té la Vega Baixa amb València”.
Martínez ha assegurat que aquesta idea va sorgir dimecres passat durant la signatura del conveni marque amb l’Ajuntament d’Almoradí , un acord que està previst que s’estenga en les pròximes setmanes als municipis de Redovà i Rafal i que a final d’any es pretén tenir rubricat amb la meitat de les localitats de la Vega Baixa. Aquesta dinàmica és possible en virtut de l’acord signat al maig per la Cambra de comerç d’Oriola i la d’Alacant, el qual permet a la institució oriolana desenvolupar projectes comercials en municipis propers; sent aquest un dels projectes a fomentar en aquest últim quadrimestre de l’any. “Açò ens va a permetre engegar un departament de vendes mitjançant el qual volem homogeneïtzar l’activitat comercial en la nostra comarca amb els projectes propis de Càmera Oriola i amb els de el Pateco a nivell autonòmic, que en el cas dels dels anys 2015 i 2016 mai van arribar a la Vega Baixa perquè no tenien un agent que els publicitara”, ha asseverat Martínez.
Per açò es crea des de Càmera Oriola un àrea comercial que també atendrà les necessitats de cada localitat, podent comptar amb especialistes de tot el territori nacional a través de Càmera Espanya que puguen estar al servei dels ajuntaments. A manera d’exemple, Martínez Murcia ha indicat que “si un municipi, com és el cas d’Almoradí, vol un estudi del seu polígon industrial, es pot demanar la seua realització als especialistes que tenen les càmeres d’Astúries i prestar aqueix servei a través d’ells”. El que es pretén és plantejar ofertes comercials als ajuntaments a través de les regidories de comerç “perquè la inversió es faça amb criteri; el que proposa la Càmera és subministrar idees comercials per a posar en pràctica avalats pel
Pateco amb tota la seua oferta comercial”, ha dit el president cameral.
Aqueixa àrea comercial s’estendrà igualment a les empreses que treballen amb Càmera Oriola i suposarà una de les vies de finançament principals, encara que açò no significarà que es deixen de realitzar els programes de foment de l’ocupació que fins ara es promouen, tant els que arriben de Càmera Espanya com els propis que té en cartera l’oriolana. De fet, aquest trimestre el Viver d’empreses acollirà nous programes i serveis “amb l’objectiu que les empreses tinguen accés a finançament, a coneixements i a formació, perquè el que volem és que puguen enviar personal a aquests cursos”.
Impacte comercial en obres públiques
D’altra banda, el president de la Cambra de comerç d’Oriola ha anunciat que des de la institució oriolana es va plantejar al Consell de Càmeres de la Comunitat Valenciana i aquest ha fet el propi amb Càmera Espanya, que les obres públiques vagen acompanyades d’un informe d’impacte comercial “per a saber si beneficien o perjudiquen al comerç de la ciutat”. Aquesta idea s’ha acceptat i també la coneix la Generalitat així com tots els grups polítics en Els Corts, “i el que pretenem és que puga legislar-se almenys a nivell autonòmic perquè siga d’obligat compliment”.