Càmera Oriola ha engegat els seus programes Xpande i Xpande Digital, els beneficiaris del qual són les empreses de la seua demarcació amb el clar objectiu de dotar de les eines necessàries per a iniciar el procés d’internacionalització o consolidar la seua presència en mercats exteriors a través del màrqueting digital. Tots dos programes compten amb el finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), Càmera Espanya i Càmera Oriola. La idea d’aquests programes és, en el cas del programa Xpande, treballar en el Suport a l’Expansió Internacional de la Pime, la creació d’un Pla d’Internacionalització que permeta a les empreses participants obrir nous mercats i millorar la competitivitat, mentre que Xpande Digital cerca la creació i desenvolupament per a cada empresa d’un Pla d’Acció de Màrqueting Digital orientat també al mercat exterior.
En tots dos casos els programes Xpande estan destinats a xicotetes i mitges empreses (pimes), micropymes i autònoms que desenvolupen el seu treball en la demarcació de Càmera Oriola, per la qual cosa el seu president, Mario Martínez Murcia, ha animat “a totes aquelles empreses i autònoms que estiguen interessats a participar en aquests programes que compten amb ajudes per al seu desenvolupament i que són molt importants, perquè el futur està en la internacionalització dels nostres productes”. Els programes compten amb dues fases, una primera d’assessorament i la segona d’ajudes. Així, en Xpande, el pressupost màxim d’execució en aquesta convocatòria és de 62.120,24 euros en el marc del Programa Operatiu de Creixement Intel·ligent 2014-2020. S’estima que per cada empresa s’invertisquen 5.120 euros en la fase d’assessorament, dels quals el 50% es financen a través de Fons FEDER i la meitat restant entre Càmera Oriola, IVACE i Càmera Espanya. En la segona fase les empreses comptaran amb un pressupost màxim de 9.000 euros, el 50% a càrrec de Fons FEDER i la resta amb càrrec a l’empresa.
Quant a Xpande Digital, se cerca posicionar a les empreses en el mercat exterior a través d’internet, amb cerca del públic objectiu i assessorament personalitzat, culminant amb la realització del Pla de Màrqueting Digital i ajudes per al seu desenvolupament. En aquest cas, el pressupost màxim d’execució del programa en la convocatòria actual és de 29.817,80 euros dins també del Programa Operatiu de Creixement Intel·ligent 2014-2020, i s’estima que per a la fase d’assessorament cada empresa necessitarà 2.600 euros. Com en el cas anterior, la meitat d’aqueixos diners estarà cofinançada amb Fons FEDER i la resta entre Càmera Oriola, IVACE i Càmera Espanya. Les empreses que participen en la fase d’ajudes comptaran amb un pressupost màxim de 4.000 euros dels quals de nou la Unió Europea farà front al 50% i la mercantil a l’altre 50%.
Les empreses interessades a participar poden recaptar tota la informació necessària en la seu de Càmera Oriola, en Avinguda de la Vega 22 (entresòl) o a través de la pàgina web www.camaraorihuela.es.