El consultor Gregorio Cristóbal ofrece una charla en Cámara Orihuela.
El Viver d’empreses de Càmera Oriola va acollir ahir la xarrada ‘Exportar amb èxit’ a càrrec de Gregorio Cristóbal Carle, consultor d’internacionalització d’empreses Of Counsel SCA Legal Advocats i Consultors, Consultor UE, BIF i CAF Llatinoamèrica. La conferència s’inclou en el programa marque de Mercats Internacionals de Càmera Oriola ‘Exterioritza’ i va comptar amb la col·laboració del Grup Cooperatiu Cajamar. El seu gerent d’empreses, Juan Manuel Martínez, va presentar l’activitat que realitza el grup en la província d’Alacant. L’acte va estar dirigit a empreses que ja estan immerses en la internacionalització o que volen llançar-se als mercats internacionals i també va incloure el cas d’èxit de l’oriolana SAT Olé, exposat pel seu director comercial, José Ortuño.
El ponent va dirigir la seua xarrada, especialment, a les xicotetes i mitges empreses que va assegurar “són les que mouen el comerç internacional”. Al mateix temps va parlar sobre el que cal fer per a exportar, però també el que no cal fer. En aquest sentit va afirmar que el que es necessita és “coneixement, formació i professionalitat, i açò últim solament s’adquireix amb la pràctica”. Per açò va indicar que per a treballar en el mercat internacional “no es pot tenir mentalitat local, sinó adaptar-se a una nova realitat”.
Gregorio Cristóbal Carle va exposar el dret a tenir “vertigen al desconegut” quan s’emprèn una nova aventura, en aquest cas empresarial, “en un escenari que és complex, canviant i cada vegada més incert”, i va posar a la Comunitat Valenciana com a exemple a seguir en l’àmbit del comerç internacional. “Hi ha dificultats, però res és impossible i en el mercat exterior cal assumir riscos igual que les empreses els assumeixen en el mercat interior”, va explicar l’expert.
Aquest especialista internacional compta amb més de vint anys d’experiència en consultoria, facilitació i assessoria d’empreses en entorns internacionals, docent de nombroses universitats internacionals i àrbitre comercial internacional. Entre les seues publicacions hi ha títols com ‘Els contractes del Màrqueting Internacional’ o la ‘Guia bàsica de negociació i contractació internacional’. El seu últim llibre és ‘Aspectes teòrics i pràctics de la cooperació internacional entre empreses’.