La Cambra de Comerç d’Orihuela compte ja amb Marco Estratègic de Treball (MET) amb el que posar en marxa una sèrie de projectes encaminats a crear una oferta pròpia que oferir al municipi basant-se en un dels seus principals objectius: l’articulació del territori oriolà a través dels seus nuclis de població. Enquadrat en la labor encaminada a posar en marxa les cinc línies d’actuació que componen el MET, el secretari adjunt de Cambra Orihuela, Julio Navarro, ha mantingut diverses reunions esta setmana amb representants de la Diputació Provincial d’Alacant i també amb el director de Caixa Rural Central, José Víctor Guillén, “no amb intenció d’anar a demanar diners, sinó amb la de buscar finançament per a projectes que ja els hem posat sobre la taula i sobretot, sinergies entre la Cambra i les instituciones”.
Navarro ha explicat Al Palau Provincial als diputats de Desenrotllament Local i Sectors Productius, Sebastián Canal; de Dona i Igualtat, Mercedes Alonso; d’Economia, Carlos Castillo i de Cultura i Educació, Cèsar August Asencio, les línies mestres de l’estratègia que vol posar en marxa la Cambra. “Hemos parlat d’incloure alguns projectes en el pressupost de 2018 i d’intentar posar en marxa altres des de ja mismo”. Cal recordar que la Diputació Provincial es va comprometre fa uns mesos tant amb la Cambra de Comerç d’Orihuela com amb la d’Alcoi a donar-los per primera vegada una subvenció de 6.000 euros que es busca incrementar amb el respatler de les accions a posar en marxa.
El secretari adjunt de la institució oriolana recorda que la Cambra de Comerç té dos línies d’actuació, una que es posa en marxa a través dels projectes de Cambra Espanya i dels Fons Feder d’Europa i que està en funcionament ja, i la segona, la que es desenrotlla per iniciativa pròpia i que engloba les cinc línies de treball que es volen implantar. El Marco Estratègic de Treball agrupa cinc programes:
ECCO (Educació i Cultura Cambra Orihuela).
ESUV (Espais Urbans amb Valor).
Cambra Oberta per a la posada a disposició dels que necessiten els espais existents en el Viver d’Empreses de la Cambra, una línia que ja està en marxa.
En la Cambra: Una iniciativa que busca potenciar les instal·lacions centrals de la institució en Avinguda de La Vega i amb la que es busca convertir eixa seu en un espai viu on puga fer-se qualsevol activitat enfocada a l’emprendimiento com la presentació de llibres o conferències.
Colleganza Club: un club de socis que s’ha denominat amb la paraula ‘colleganza’ que” ve de l’època de Marco Pol, i que era el terme que s’utilitzava quan es realitzava una unió de mercaders per un bé común”, relata Julio Navarro. Una iniciativa amb què els socis que paguen una quota anual tindran una sèrie de beneficis com a descomptes en el lloguer d’aules o avantatges en els cursos i tallers que s”
“Esas són les cinc línies, i a partir d’ací sorgiran més projectes que se n’aniran incloent en ellas” precisa el responsable de la Cambra de Comerç d’Orihuela, qui incidix en el fet de que la institució no anirà a demanar diners a cap organisme” sin tindre darrere un projecte que desenrotllar amb eixos fondos”. Entre les iniciatives que es volen posar en marxa en els pròxims mesos es vol donar protagonisme a tot el terme municipal, amb especial incidència en les pedanies “porque l’aposta de la Cambra és articular el territori del municipi a través d’ellas”, conclou Julio Navarro.