Los presidentes de las Cámaras de Comercio de la Provincia de Alicante se reúnen para unificar objetivos.
Els presidents de les tres Cambres de comerç de la província (Alacant, Alcoi i Oriola), han mantingut una reunió encaminada a fixar la dinàmica de treball a desenvolupar en els pròxims mesos, amb l’objectiu de fer efectius els convenis signats, i per tant, desenvolupar accions conjuntes que reforcen la marca Cambra de comerç tant en el territori alacantí com fora d’ell. La trobada de treball es va celebrar en la capital alacantina i els presidents, Juan Riera (Alacant) qui va exercir d’amfitrió, Pablo de Gracia (Alcoi) i Mario Martínez (Oriola) van considerar necessari traslladar tant al teixit empresarial com a la societat en general “la ferma decisió de coordinar esforços i equips per a ‘cosir’ el territori provincial”, van assegurar els presidents, gestionant per exemple programes de forma compartida que beneficien per igual a tot el empresariado.
Aqueix treball conjunt es desenvoluparà en primera instància de manera interna, però tendirà igualment a reforçar la posició de les Cambres de comerç a nivell extern, ja que els presidents camerales van decidir unir les seues veus per a reclamar infraestructures que consideren “vitals” per al desenvolupament provincial, recolzant si es donara el cas a qualsevol de les càmeres en possibles reclamacions futures enfront d’altres institucions.
A açò van sumar que juntes, les Càmeres podran tenir una millor i major presència en la província i a la Comunitat Valenciana en general. La primera acció conjunta estarà enfocada a dissenyar i desenvolupar una campanya de comunicació que permeta presentar al màxim nombre de persones tota la cartera de serveis que presten les Cambres de comerç.
Aquesta iniciativa es va posar sobre la taula durant la reunió, en la qual també va haver-hi moments per a l’autocrítica. Els presidents van considerar que malgrat les innombrables accions realitzades i les possibilitats que s’ofereixen des de les Càmeres al món empresarial i econòmic, la societat no les coneix a fons. D’ací el realitzar aqueixa campanya amb la qual projectar amb claredat tots els serveis camerales a l’abast del empresariado i dels sectors de la societat que tenen a la seua disposició els recursos formatius encaminats a la cerca d’ocupació amb els quals expliquen les Càmeres, per exemple la població jove, les xifres de la qual d’atur preocupen i molt als tres presidents.